26 January 2013

Happy sharing with shaklee





Baru join sebagai blogger ^_^  Selamat datang ke blog saya..just call me Liza.. ;)
kat sinilah tempat utk saya share pendapat saya tentang produk shaklee..sebelum saya teruskan saya nk share sikit siapakah saya dan vitamin... 

                 Saya ni mmg jenis pentingkan kesihatan dan sgt suke vitamin2 n supplement2 ni..sejak dr zaman anak dara..ape brand saya x mkan?? cosway, blackmores, avon, amway,  Elken,..hish mcm2 lah..pantang tengok pamplet tu promote! kompom saya g beli..masuk watson or guardian mst g bahagian vitamin (selain brg mekap)..ngee..nak2 lagi kt situ label psal kecantikan, kulit sihat, badan cergas..pendek kata 'ayat' diorg tu mmg menggugat keimanan saya lah..!! hihi taksub kot..

sehinggalah saya berkahwin dan mengandung.......masa preggy boleh dikatakan saya online hari2 utk search produk bersalin dan hrga2 yg diorg bagi..saya just nk compare n baca pengalaman2 org yg menggunakan set-set bersalin yg sy usha...mase ni agk menggugat iman jgk lah..then dh jodoh kot, saya jumpa SHAKLEE..bila baca keterangan produk dan testimoni org, saya blh rasa produk ni mmg bgs..TAPI x beli lg..was2 jgk..search lagi perbezaan berpantang cara moden(mkn vitamin) dgn tradisional..FYI..saya bukan buat keputusan sebulan dua tau..berbulan2..ha kau..punye la lame saya amik msa nk pilih produk mana!! Nak tau bila saya beli?? Lagi 2 minggu nk bersalin..ahahaha..
Mase tu ade 3 brand yg brjya saya shortlist kan..n**a R***y, s***n**h and ofkos SHAKLEE..

upss..kne out dlu..myson dh bangun..nti sy smbung cite ok..as salam.

huu lamanya x berceloteh..bz..bz lah sgt kan..ok sambung kisah lepas..tah mcmnae tergerak hati buat keputusan untuk berpantang dengan vitamin..last minit sebelum blk kg order set berpantang..ESP dgn vitalea (multivitamin) sya makan dari tggu hari lg..lepas bersalin dalam seminggu lebih baru la saya start makan semua vitamin sebab risau ank ada kuning..mule2 tak perasan perubahan ape2..lame2 macam tersedar badan makin cergas..bangun pagi senang tak rasa malas2 dah..walaupun kerap bangun malam utk menyusu anak tapi badan x rasa lesu pon..yess sgt teruja..rasa macam ajaib pon ada..and guess what..my MIL pon perasan sampai die tegur " liza ni mak tengok tak macam org dalam pantang pon..cergas je..muke pon x pucat.." :) pastu terus kepala ni tangkap 'shaklee' punye keje la ni..luka pon ok seminggu lebih dah rasa macam xde ape2..walhal saya rasa koyakan masa bersalin tu agak banyak..baby pon not bad 3.48kg..anak 1st!! berpeluh2 meneran hokey.. jadi..itula serba sikit kisah saya bersama shaklee..di saat perkenalan..then terus saya continue sampai sekarang (masa ni ank dh 10bulan ++)..sangat berpuas hati dgn kesan yg saya rsa..alhmdulillah saya x salah buat pilihan.. so..sesape yg belum mencuba lagi vitamin shaklee ni..jangan takot2 ok..shaklee punye 100%  semulajadi, berkesan dan selamat. Disahkan  HALAL lagi..so..ape tunggu lagi..kesihatan tu tidak ternilai..jagalah kesihatan sendiri sebelum jaga kesihatan org lain..buat pilihan bijak!!
.....................ok tamat..

if berminat nk tahu pasal produk/set berpantang ni boleh terus email @ pm inbox fb saya @ sms/whatsapp 0196604303 ok.. 



No comments:

Post a Comment