1 February 2014

Fakta Energising Soy Protein


Selamat berhujung minggu. alhamdulillah sy bru je selesai closing utk Januari 2014 ketika artikel ni ditulis. Gembira sbb masih mengekalkan bonus 4 angka. Jadi la kan. sapa nk bgi free2. hihi..Ok x nk bebel panjang. Lain kali saya kongsikan bagaimana saya boleh menjana income dengan Shaklee.. Harini saya nk buat entri pasal ESP harini.




Apakah ESP? ia singkatan utk Energising Soy Protein. ni produk paling HOT shaklee. ESP ni sangat istimewa. Apa perbezaan soya Shaklee ni dgn soya kt luar tu. Dah kata bagus sangat kan. Ok sebelum tu saya nk kongsikan fakta tentang soya. 
Shaklee merupakan syarikat pertama yg mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protein pertama ini dicipta oleh Dr.Shaklee pada awal 70-an. Kini telah banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam kesihatan unggul.




Energising Soy Protein diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ektensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yg tinggi yg pernah dihasilkan. Kacang soya yg digunakan Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-genetically Modified Organism) yg mana ia diproses pada kadar suhu yg rendah. Setiap 850g ( 1 tin ESP ) dihsailkan drpd 30KG kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama. Amacam.. power tak.. bukan senang nk hasilkan soya yg berkualiti ye.. ofkos la barang yg berkualiti mahal hargnya.. padan la dengan kualiti.. bak  kata pepatah, alah membeli menang memakai.. nak2 lagi utk kesihatan badan. jadi nasihat saya jangan la kita beli sebab murah je. kesihatan kita ni tak ternilai harganya tau. omputeh kata.. Health is nothing until u sick.. ecewah speaking London pulak. Rasa mcm ade x kene dgn ayat tu tp saya rasa korang faham kot apa yg sy cuba sampaikan :))


Fakta seterusnya ialah ESP ni merupakan satu-satunya produk dlm pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino yg tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tua dan muda. Kandungan Glisemik Index (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sgt sesuai kepada pesakit kencing manis. 
Tahukah anda- satu hidangan shaklee ini bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia. 



Apa yang saya nk tekankan ialah ESP merupakan soya Non-GMO iaitu tidak diubah suai secara genetik.. mesti ramai xpernah dgr Non-GMO ni kan..saya sblm kenal shaklee pun xtahu menahu GMO bagai ni.. mari sy kongsikan kpd anda.. Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.


Mesti ramai nk tahu kenapa dgn Non-GMO..  kalau GMO pulak salah ke.. Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi2 zaman sekarang ni.. produk2 GMO mmg dah makin banyak di pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. sekarang ni dh mcm common dh kanser dan allergic ni.. takut woo.. sy pilih ESP :)









Wau.. kagum saya.. rasa2 nya mampu ke kita makan sama dgn apa yg ESP bekalkan? Tak kan nk tengok je. Ingat ye.. sekarang dh macam2 penyakit kanser ade.. akibat dr sumber soya yg tidak asli.. tak risau ke? jom bertukar kepada ESP.. ok lah setakat ni dlu perkongsian saya tentang ESP. Entri lain saya akan kongsikan kenapa saya suka sangat dengan ESP sampai tak senang duduk kalau sehari tak minum.. sebelum saya stop saya kongsikan sikit sebabnya..sebab yg mengikat saya kepada ESP ni ialah ESP menjadikan kulit cantik, halus,gebu,berseri, anjal.ESP membantu menghilangkan parut jerawat di mukaESP memberitenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda. jadi.. patut cuba tak... heheheeeee.. 








 




Untuk order dan pertanyaan:
Norliza Ibrahim | 019.660.4303 | sid: 910012 | mamadaiyyanfiras@gmail.com

No comments:

Post a Comment