11 September 2014

Mealshake Shaklee


Saya nak berkongsi tentang khasiat mealshake shaklee. Mealshake shaklee free lactose ya.  Penting untuk ibu-ibu tahu sebelum memberinya kepada anak. suka saya ingatkan, pastikan and dapat konsultasi yang betul dari pengedar anda ya. 

Apa Laktosa tu??

Laktosa adalah gula disakarida semulajadi dalam susu lembu. Ia diuraikan kepada glukosa dan galaktosa untuk dicerna dalam tubuh.
Lactose intolerance berlaku bila tubuh tak dapat tukarkan disakarida yakni laktosa kepada monosakarida iaitu glukosa dan galaktosa

Alternatif kepada mereka yang mengalami lactose intolerance boleh mengambil susu soya atau susu badam atau SUSU LEMBU TANPA LAKTOSA ni.

Bagaimana pula susu lembu tanpa laktosa tu..?

Susu lembu ini diberikan sejenis enzim untuk menukarkan laktosa sehingga 100% dan menjadi monosakarida iaitu glukosa. Dari segi khasiat susu, susu lembu tanpa laktosa sama seperti susu lembu yang asalnya.

Jadi, pada ibu bapa yang punya anak yang ada lactose intolerance boleh cuba susu lembu tanpa laktosa ni, kalau tak nak susu ambil dan tak suka soya. ini dia mealshake.


mealshake
mealshake shaklee


Antara kebaikannya untuk atasi masalah sembelit, kurang selera makan, ekzema, malah budak2 asma pun ada yang dah kurang simptom asma diorang dengan Mealshake ni.

Apakah khasiat yang terkandung dalam Mealshake ini?

1. Kalori: Ada 120 kalori dalam Meal Shake Shaklee. Jika anda membuat ‘shake’ dengan susu rendah lemak, kalorinya sekitar 240 kalori. Jika anda mencampurkan mealshake dengan ‘whole milk’ anda akan mendapatkan kalori sekitar 330 kalori.

2.Lemak :  Mealshake Shaklee hanya mengandungi 0.5 g lemak , sebelum ditambah susu.

3.Karbohidrat: Ada 23gm karbohidrat dalam 1 / 4 cawan Mealshake. Untuk satu bahagian mengandungi 3gm serat. Ada 18gm gula dalam satu hidangan Mealshake. Apabila susu ditambah, tahap karbohidrat dan gula akan meningkat.

4. Protein : Untuk 1 / 4 cawan, campuran Mealshake mengandungi 7gm protein. Selepas anda mencampurkannya dengan susu, kandungan protein akan meningkat secara signifikan. Dalam beberapa kes, akan berlipat ganda, bergantung pada jenis susu anda tambah.

5.Vitamin : Mealshake mengandungi 12 vitamin penting. Untuk setiap satu hidangan, anda akan mendapatkan , 25 peratus vitamin A, 30 peratus vitamin B6, 20 peratus vitamin B12, 30 peratus vitamin C, 10 peratus vitamin D, 35 peratus vitamin E, 30 peratus daripada thiamin, 10 peratus riboflavin, 35 peratus niacin, 35 peratus folat, biotin 35 peratus dan 30 peratus asid pantotenat.

6. Mineral : Ada 11 mineral penting yang ditemui dalam campuran Mealshake. Untuk satu hidangan, anda akan mendapat 20 peratus kalsium, 35 peratus daripada besi, 15 peratus daripada fosforus, 25 peratus daripada magnesium, 30 peratus zinc, 35 peratus daripada selenium, 35 peratus copper, 35 peratus manganese dan 35 peratus molibdenum. Satu bahagian juga mengandungi 80mg natrium dan 275mg kalium.


Haa.. tu dia..nampak tak kenapa mealshake menjadi pilihan ramai ibu-ibu. saya beri pada anak saya Firas. memang asyik nak makan je. pagi-pagi dh minta nasi. :)) sebagai ibu, saya seronok tengok anak saya nak makan. oh ya, saya beri oemga guard juga. alhamdulillah kesihatan banyak improve.

Banyak juga testimoni pengguna mealshake untuk anak dekat blog sifu saya ni. Hope korang enjoy baca ya. 


mealshake
with my little caliph


jom dapatkan mealshake sementara promo. beli tiga dapat 4! Jiiiiiiiiiiiiiiimat banyak. berganda-ganda. berbaloi-baloi..



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Untuk pertanyaan dan belian:

sms|whatsapp : 0196604303
email              : mamafiras06@gmail.com
page               : penchenta vitamin
Fb                  : norliza ibrahim
   Ig                   : #memoffahmi 


No comments:

Post a Comment